Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerzog, Moritz; Ehlert, Antje; Fritz, Annemarie
TitelDevelopment of a sustainable place value understanding.
Gefälligkeitsübersetzung: Entwicklung eines nachhaltigen Stellenwert-Verständnisses.
QuelleAus: Fritz, Annemarie (Hrsg.); Haase, Vitor Geraldi (Hrsg.); Räsänen, Pekka (Hrsg.): International handbook of mathematical learning difficulties. From the laboratory to the classroom. Cham: Springer (2019) S. 561-579
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-97147-6; 978-3-319-97148-3
DOI10.1007/978-3-319-97148-3_33
SchlagwörterMathematik; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Leistung
AbstractA resilient understanding of the decimal place value system is a crucial element of primary mathematical education that has a deep impact on further arithmetical development. Place value understanding has been identified as a good predictor of math performances as well as math difficulties. Difficulties in understanding the place value system affect children in different grades in countries all over the world. Prior and recent research has been focused on ordinal counting schemes and computing strategies. Much attention has been given to transcoding procedures that transfer numerals, number words, and magnitude representations to each other. However, the cardinal aspect of bundling and unbundling has not been taken into account. In this chapter we aim to present a sequence of levels of concepts that describe children's development of place value understanding. The presented sequence integrates aspects of counting and bundling - in particular, regarding nonstandard partitions. Bundling tasks seem to be more crucial for place value understanding than transcoding tasks. Our own recent empirical studies underpin the hierarchy of the sequence levels. (c) Springer International Publishing AG. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: