Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchreier, Margrit
TitelA mindfulness-based approach to teaching qualitative research methods.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein achtsamkeitsbasierter Ansatz zur Vermittlung qualitativer Forschungsmethoden.
QuelleAus: Richards, Janet C. (Hrsg.); Roth, Wolff-Michael (Hrsg.): Empowering students as self-directed learners of qualitative research methods. Transformational practices for instructors and students. Leiden: Brill (2019) S. 39-57
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePractice of research method. 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-90-04-39610-4; 978-90-04-41955-1
SchlagwörterAchtsamkeit; Qualitative Forschung; Lehrmethode
AbstractIn this chapter a mindfulness-based approach to teaching qualitative research methods is presented. After defining mindfulness and showing how mindfulness has been used in college classrooms so far and to what effects and how it relates to core ideas in qualitative research the undergraduate course and some of the core mindfulness practices and their use to illustrate ideas in qualitative research are described. Then some own expressions as well as the reflections of two course participants show how the course was received and what did and did not work. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: