Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStoyanova, Filipa; Krämer, Nicole
TitelPlease don't shoot the messenger! Prompts in online learning groups - Influences of nudging messages' sender and publicness on recipients' perception and attribution.
Gefälligkeitsübersetzung: Bitte erschießen Sie nicht den Überbringer! Aufforderungen in Online-Lerngruppen - Einfluss des Absenders und der Öffentlichkeit von Nudging-Botschaften auf die Wahrnehmung und Attribution durch die Empfänger.
QuelleAus: Lund, Kristine (Hrsg.); Niccolai, Gerald P. (Hrsg.); Lavoué, Elise (Hrsg.); Hmelo-Silver, Cindy (Hrsg.); Gweon, Gahgene (Hrsg.); Baker, Michael (Hrsg.): A wide lens: Combining embodied, enactive, extended, and embedded learning in collaborative settings. 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), Conference Proceedings Volume 1, 17-21 June 2019, École Normale Supérieure de Lyon, France. Lyon: International Society of the Learning Sciences (2019) S. 256-263
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-7324672-3-1
SchlagwörterAttribution; Emotion; Gruppendynamik; Kommunikation; Konflikt; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Kollaboration
AbstractCo- and socially shared regulation of learning is a challenge for groups in diverse environments offline and online (Jrvel et al., 2014). Specifically, prompting others to do their share of the work, might be challenging for interpersonal relationships. Thus, addressing the social psychological dynamics in online learning environments, an online experiment was conducted (N = 352). In a 2x(2x)2 between-subjects design the nature of the sender (group member/system), the senders past proficiency (high/low) and publicness (private/public message) were varied to explore whether automated mediation can reduce detrimental effects and enhance impartial message perception, sender impression and causal attribution. Contrasts by sender and proficiency demonstrate improved message perception, sender impression and internal causal attribution when prompts were sent by the system instead of average or low proficient fellow students. Among all groups, public nudges indicate more negative, but also more persuasive perception, however system public and private nudges did not differ. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: