Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreyer, Lisa
TitelResearch interests and methodological approaches of policy analysis in adult education research.
QuelleAus: Schemmann, Michael (Hrsg.): Researching and Analyzing Adult Education Policies. Bielefeld: wbv Media GmbH & Co. KG (2020) S. 31-51
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternationales Jahrbuch der Erwachsenenbildung. 43
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN0074-9818
ISBN978-3-7639-6226-6
DOI10.3278/6004674w031
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-102180-3
SchlagwörterBildungsforschung; Forschungsmethode; Methodologie; Erwachsenenbildung
AbstractThe article deals with an evolving strand in adult education research which is focused on policy. It is concerned with the question which methods are adopted by adult education research to generate findings regarding policy and how they depend on specific theoretical perspectives. To answer this research question, exemplary studies on international policy regarding the concept of lifelong learning are analysed and compared. Thereby, it is emphasized that a diversity of methods is necessary to research the complex object of adult education policy and that 'traditional' methods have to be supplemented by newly adopted perspectives and approaches.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: