Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRegmi, Kapil Dev
Titel"Lifelong learning opportunities for all": Who pays for it?
QuelleAus: Schemmann, Michael (Hrsg.): Researching and Analyzing Adult Education Policies. Bielefeld: wbv Media GmbH & Co. KG (2020) S. 53-67
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternationales Jahrbuch der Erwachsenenbildung. 43
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN0074-9818
ISBN978-3-7639-6226-6
DOI10.3278/6004674w053
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-102145-9
SchlagwörterBildungschance; Bildungspolitik; Ungleichheit; Entwicklungsland; Nachhaltige Entwicklung; Lebenslanges Lernen; Vereinte Nationen
AbstractIn 2015, the UN declared 'Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all' as one of the Sustainable Development Goals (SDGs) to be achieved by 2030. Lifelong learning has been regarded as the global goal of education; however, it is not clear what lifelong learning, as a policy idea, means to different countries. This paper problematizes this policy idea by drawing a contrast between two key terms lifelong learning and lifelong education and argues that there has been an increasing emphasis on the former. The policy implication of the emphasis on lifelong learning over lifelong education is that learning opportunities are increasingly provided by private institutions and individuals are expected to manage time and resources for their learning. Because of socioeconomic inequalities not all adults are equally able to afford learning opportunities. The paper concludes that the SDGs may not be achieved by economically poor countries unless national governments take responsibility for ensuring lifelong learning opportunities for all.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: