Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmazia, João
TitelA comparative analysis of the values conveyed by school texts.
Moral values.
QuelleLondon: ScienciaScripts (2025), 113 S.Verfügbarkeit 
Dissertation, Pedagogical University, Quelimane Delegation.
BeigabenLiteraturangaben S. 106-113
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN978-620-8-52746-4
SchlagwörterCurriculum; Schulbuch; Portugiesischunterricht; Ethische Erziehung; Hochschulschrift; Mosambik
AbstractThis book is the result of an analysis of school textbooks used in Portuguese. The analysis focuses on moral values. The aim is to see if the moral values transmitted by the texts in Socialist Education (1975-1991) coincide with the values transmitted in Neoliberal Education (1992-2013). The fact is that in Neoliberal Education the behaviour of society, especially young people, has deteriorated. The aim is to see what the role of the school is, especially the subject of Portuguese, in the education of young people, given that this subject covers various cross-cutting themes, with the aim of educating society, especially young people, who are tomorrow's treasures.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: