Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaplan, Ethan; Spenkuch, Jörg L.; Tuttle, Cody
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelA Different World.
Enduring Effects of School Desegregation on Ideology and Attitudes.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2025), 90 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w33365
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie; Graue Literatur
SchlagwörterBildung; Erziehung; Schulpolitik; Schüler; Zeitgeschichte; Diskriminierung; Politische Einstellung; Segregation; Arbeitspapier; Wirkungsanalyse; Ethnische Minderheit; USA
AbstractIn 1975, a federal court ordered the desegregation of public schools in Jefferson County, KY. In order to approximately equalize the share of minorities across schools, students were assigned to a busing schedule that depended on the first letter of their last name. We use the resulting quasi-random variation to estimate the long-run impact of attending an inner-city school on political participation and preferences among whites. Drawing on administrative voter registration records and an original survey, we find that being bused to an inner-city school significantly increases support for the Democratic Party and its candidates more than forty years later. Consistent with the idea that exposure to an inner-city environment causes a permanent change in ideological outlook, we also find evidence that bused individuals are much less likely to believe in a "just world" (i.e., that success is earned rather than attributable to luck) and, more tentatively, that they become more supportive of some forms of redistribution. Taken together, our findings point to a poverty-centered version of the contact hypothesis, whereby witnessing economic deprivation durably sensitizes individuals to issues of inequality and fairness.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: