Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSacerdote, Bruce; Staiger, Douglas; Tine, Michele
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelHow Test Optional Policies in College Admissions Disproportionately Harm High Achieving Applicants from Disadvantaged Backgrounds.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2025), 38 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w33389
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie; Graue Literatur
SchlagwörterElite; Randgruppe; Hochschule; Arbeitspapier; Auswahl; Student; USA
AbstractWe find that test score optional policies harm the likelihood of elite college admission for high achieving applicants from disadvantaged backgrounds. We show that at one elite college campus, SAT (and ACT) scores predict first year college GPA equally well across income and other demographic groups; high school GPA and class rank offer little additional predictive power. Under test score optional policies, less advantaged applicants who are high achieving submit test scores at too low a rate, significantly reducing their admissions chances; such applicants increase their admissions probability by a factor of 3.6x (from 2.9 percent to 10.2 percent) when they report their scores. High achieving first-generation applicants raise admissions chances by 2.4x by reporting scores. Much more than commonly understood, elite institutions interpret test scores in the context of background, and availability of test scores on an application can promote rather than hinder social mobility.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: