Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaverde, Mariana; Mykerezi, Elton; Sojourner, Aaron; Sood, Aradhya
TitelGains from alternative assignment?
Evidence from a two-sided teacher market.
QuelleBonn: IZA - Institute of Labor Economics (2025), ca. 69 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4); PDF als Volltext kostenfreie Datei (5); PDF als Volltext kostenfreie Datei (6); PDF als Volltext kostenfreie Datei (7)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / IZA. 17696
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsniveau; Lehrer; Schüler; Mittlerer Westen; USA
AbstractThe literature on assignment mechanisms largely focuses on efficiency based on agents' preferences, though policymakers may prioritize different goals. In assigning teachers to classrooms, a school district might prioritize student learning but must also consider teacher welfare. This paper studies the potential gains in student test scores from alternative within-district assignments of teachers to classrooms, using novel administrative data on teacher and school principal decisions from the district's internal transfer system (ITS) and student test scores under the observed assignments. To credibly predict student test scores under unrealized assignments, we jointly model student achievement and teacher and principal decisions, accounting for potential selection of teachers on test score gains. We estimate the variation in teachers' comparative advantage in producing learning to be one-ninth the magnitude of the variation in their general effectiveness. Further, teachers dislike comparative advantage-based assignments. Assignment of teachers to classrooms to maximize learning under the constraint of not reducing any assigned teacher's welfare would raise the average test score by 7% of a standard deviation (SD) relative to that under the observed assignment, with this effect driven mostly by assignment of teachers with higher general effectiveness to larger classrooms rather than by harnessing teachers' comparative advantage.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: