Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShweiry, Zinnia
TitelArabizi as a Learning and Teaching Resource.
A Linguistic Study of Arabic in a Foreign Language Classroom. 1st ed. 2024.
QuelleSingapore: Springer Nature Singapore (2024), XIII, 216 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabenfarbige Illustrationen 64; Illustrationen 138
ZusatzinformationVerlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monografie
ISBN978-981-97-8594-0; 9789819785933; 9789819785957; 9789819785964
DOI10.1007/978-981-97-8594-0
SchlagwörterFonetik; Linguistik; Sprache; Erstsprache; Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprache; Arabisch; Transkription
AbstractThis book is the first of its genre to explore the use of Arabizi, the Romanized script of the Arabic language that is used online or in chat apps, in the Arabic as a Foreign Language (AFL) classroom. It fills a noticeable, and glaring, gap in teaching a non-Romanized language through Romanized representation by observing and studying Arabizi as a resource that is yet to be acknowledged. As such, the author aptly, and concurrently, addresses concerns and problems that arise in AFL learning. An essential resource for studies in language acquisition, the author carves a new niche in the study of phonology, and phonetics, particularly so in L1 and L2 studies, with succinct and up-to-date examples. Relevant to applied linguistics and language educators in Arabic, it also draws comparisons between Chinese and Arabic alphabets in analyzing L1 and L2 purposes, making it a unique linguistic comparative contribution to the study of languages in classroom settings. Inhalt: Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. What is Arabic? -- Chapter 3. Background of the problem.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: