Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawrence, LuEttaMae; Guo, Boyuan; Yang, Kexin; Echeverria, Vanessa; Kang, Zimmy; Bathala, Vikrant; Li, Christina; Huang, William; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol
TitelCo-designing AI-based orchestration tools to support dynamic transitions.
Design narratives through conjecture mapping.
QuelleAus: Weinberger, Armin (Hrsg.); Chen, Wenli (Hrsg.); Hernández-Leo, Davinia (Hrsg.); Chen, Bodong (Hrsg.): 15th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) 2022. CSCL Proceedings. Hiroshima, Japan: International Society of the Learning Sciences (2022) S. 139-146
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheISLS annual meeting. 2022
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN1573-4552
ISBN978-1-7373306-4-6
SchlagwörterKünstliche Intelligenz; Lehrer; Kollaboration; Unterstützung; Tool
AbstractDynamically transitioning between individual and collaborative learning has been hypothesized to have positive effects, such as providing the optimal learning mode based on students' needs. There are, however, challenges in orchestrating these transitions in real-time while managing a classroom of students. AI-based orchestration tools have the potential to alleviate some of the orchestration load for teachers. In this study, we describe a sequence of three design sessions with teachers where we refine prototypes of an orchestration tool to support dynamic transitions. We leverage design narratives and conjecture mapping for the design of our novel orchestration tool. Our contributions include the orchestration tool itself; a description of how novel tool features were revised throughout the sessions with teachers, including shared control between teachers, students, and AI and the use of AI to support dynamic transitions, and a reflection of the changes to our design and theoretical conjectures. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: