Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeich, Katharina; Froese, Linda; Loock, Vanessa Stefanie; Rummel, Nikol
TitelSelf-regulated learning in online continuing education: managing learning time is a key challenge.
QuelleAus: Blikstein, Paulo (Hrsg.); Aalst, Jan van (Hrsg.); Kizito, Rita (Hrsg.); Brennan, Karen (Hrsg.): 17th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2023. ICLS proceedings. (2023) S. 1863-1864
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheISLS annual meeting. 2023
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN1573-4552
ISBN978-1-7373306-7-7
DOI10.22318/icls2023.702524
SchlagwörterManagement; Zeitmanagement; Zeit; Online-Kurs; Regulation
AbstractThe self-paced format of online courses requires learners to act highly self-regulated while managing their learning time. In contrast to the ample research on self-regulated learning (SRL) in online higher education, research on adult online SRL is scarce. In this paper, we present results concerning adult online learners' time management, a specific aspect of SRL. A re-analysis of survey data of 60 adult learners indicates that time management is a particular challenge in this context. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: