Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAleven, Vincent; Mavrikis, Manolis; McLaren, Bruce; Nguyen, Huy A.; Olsen, Jennifer K.; Rummel, Nikol
TitelSix instructional approaches supported in AIED systems.
QuelleAus: DuBoulay, Benedict (Hrsg.); Mitrovic, Antonija (Hrsg.); Yacef, Kalina (Hrsg.): Handbook of artificial intelligence in education. Cheltenham u.a.: Edward Elgar Publishing (2023) S. 184-228
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheElgar handbooks in education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-80037-540-6; 978-1-80037-541-3
DOI10.4337/9781800375413.00019
SchlagwörterBildung; Problemlösen; Künstliche Intelligenz; Spiel; Lernen; Beispiel; Lernen durch Lehren; Unterrichtsziel; Kollaboration; Unterstützung
AbstractThis chapter reviews AIED implementations of six well-known instructional approaches, namely learning from problem-solving practice, learning from examples, exploratory learning, collaborative learning, game-based learning and learning-by-teaching. We explore the advantages of using AI in implementing these approaches. In our analysis, we take guidance from two complementary conceptual frameworks: first, the "S/vL framework" (Soller et al., 2005; VanLehn, 2016), which focuses on the level of assistance given to learners, and second, the "Adaptivity Grid" (Aleven et al., 2017), which distinguishes the ways this assistance can adapt to learners. Our review finds many variations of adaptive coaching within AIED systems. As well, many systems support multiple instructional goals. By providing assistance and adaptivity, AIED technologies help make feasible the use of the instructional approaches reviewed in this chapter in many educational settings. The great variability in adaptive coaching within AIED systems indicates a need for more conceptual work and a fine-grained taxonomy of coaching. (übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: