Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYang, Kexin Bella; Lu, Zijing; Echeverria, Vanessa; Sewall, Jonathan; Lawrence, Luettamae; Rummel, Nikol; Aleven, Vincent
TitelTechnology ecosystem for orchestrating dynamic transitions between individual and collaborative AI-tutored problem solving.
QuelleAus: Rodrigo, Maria Mercedes (Hrsg.); Matsuda, Noburu (Hrsg.); Cristea, Alexandra I. (Hrsg.); Dimitrova, Vania (Hrsg.): Artificial intelligence in education. 23rd international conference, AIED 2022, Durham, UK, July 27-31, 2022. Proceedings. 1. Cham: Springer (2022) S. 673-678
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 13355
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-031-11643-8; 978-3-031-11646-9
DOI10.1007/978-3-031-11644-5_66
SchlagwörterKlassenraum; Gruppenarbeit; Kollaboration
AbstractIt might be highly effective if students could transition dynamically between individual and collaborative learning activities, but how could teachers manage such complex classroom scenarios? Although recent work in AIED has focused on teacher tools, little is known about how to orchestrate dynamic transitions between individual and collaborative learning. We created a novel technology ecosystem that supports these dynamic transitions. The ecosystem integrates a novel teacher orchestration tool that provides monitoring support and pairing suggestions with two AI-based tutoring systems that support individual and collaborative learning, respectively. We tested the feasibility of this ecosystem in a classroom study with 5 teachers and 199 students over 22 class sessions. We found that the teachers were able to manage the dynamic transitions and valued them. The study contributes a new technology ecosystem for dynamically transitioning between individual and collaborative learning, plus insight into the orchestration functionality that makes these transitions feasible. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: