Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPettig, Fabian; Ohl, Ulrike
TitelDealing with uncertainty in a transformative education for sustainability.
QuelleAus: Solari, Osvaldo Muniz (Hrsg.); Schrüfer, Gabriele (Hrsg.): Understanding sustainability with pedagogical practice. A contribution from geography education. Singapore: Springer (2023) S. 29-40
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheAdvances in geographical and environmental sciences
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-981-99-2686-2; 978-981-99-2687-9
DOI10.1007/978-981-99-2687-9_3
SchlagwörterWissen; Unsicherheit; Schule; Faktenwissen; Lernen; Didaktik; Unterricht; Geografie; Geografieunterricht; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Transformation; Komplexität
AbstractTransformative education for sustainability aims to engage students with environmental issues and concerns in a way that enables them to actively shape the future in terms of a social-ecological transformation. But which solutions and which individual and political actions are appropriate and "sustainable" in areas such as mobility, nutrition, energy supply, urban planning, etc.? In this regard, factual and ethical controversies as well as multifaceted uncertainties exist in science, politics, and society. In the sense of an emancipatory education the one "right" way of individual, collective, and political action can therefore rarely be taught. This educational challenge leads to a different question: How can students be empowered to deal with these uncertainties and to contribute to shaping an ecologically and socially just future? This article aims to answer this question with reference to pedagogical and didactical theory and thus identify guidelines to foster transformative learning in educational contexts. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: