Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPokropek, Artur
Sonst. PersonenMazzeo Ortolani, Giovanna (Hrsg.); Karpinksi, Zbigniew (Hrsg.); Biagi, Federico (Hrsg.)
InstitutionEuropäische Kommission / Gemeinsame Forschungsstelle
TitelSTEM competencies, challenges, and measurements: a literature review.
Gefälligkeitsübersetzung: MINT-Kompetenzen, Herausforderungen und Messungen: eine Literaturübersicht.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2024), 57 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie
ISBN978-92-68-20938-7
DOI10.2760/9390011
SchlagwörterBildung; Informationstechnische Bildung; Bildungsforschung; Problemlösen; Bildungspolitik; Schüler; Schulleistung; Lernen; Handlungsorientierung; Curriculum; Lehrplan; Computerkenntnisse; Mathematik; Messung; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Schlüsselqualifikation; Forschungsstand; Internationaler Vergleich; Kompetenzentwicklung; Technik; Europäische Union
Abstract"STEM education, encompassing science, technology, engineering, and mathematics, has evolved significantly due to technological and societal shifts. Integrated STEM and STEAM (adding arts) approaches are becoming more spoken, focusing on developing 21st-century skills like creativity and problem-solving. Although, from a broad perspective, integrated STE(A)M approaches are appealing and theoretically sound, their inconsistent definitions and operationalizations complicate curriculum design, evaluation, and scientific studies. The scarcity of research on STEM education, particularly in the European context, underscores the urgent need for more evidence-based practices. While international large-scale assessments could provide cross-country insights into STEM education, more well-designed studies are needed to understand the effectiveness of STEM and STEAM education, particularly in the European context. Promoting STEM research and securing adequate funding sources for such studies is essential to gaining a deeper understanding of STEM education and guiding its development based on more robust empirical foundations. Ultimately, such efforts will help shape a more effective and inclusive STEM education system responsive to the evolving demands of the modern workforce and society." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: