Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTekeste, Milena; Zakariah, Amalina; Azer, Evronia; Salahuddin, Sarah
TitelSurviving academia: Narratives on identity work and intersectionality.
Gefälligkeitsübersetzung: Überleben in der akademischen Welt: Narrative über Identitätsarbeit und Intersektionalität.
QuelleIn: Gender, work & organization, 32 (2025) 3, S. 1329-1348
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1468-0432
DOI10.1111/gwao.13209
SchlagwörterErfahrungswissen; Identitätsbildung; Konfliktmanagement; Mutter; Wissenstransfer; Marginalisierung; Pandemie; Gleichstellungspolitik; Migrationshintergrund; Rassismus; Stigmatisierung; Berufliche Identität; Nachwuchs; Universität; Promotion; Soziale Unterstützung; Auswirkung; Ethnische Gruppe; Minderheit; Allein erziehender Elternteil; Einwanderer; Muslim; Person of Color; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Online; Großbritannien
Abstract"This paper examines the lived experiences of four early career researchers (ECRs), from various intersecting backgrounds, who pursued their degrees at a prestigious UK university. Bonded through solidarity and care, the authors came together in an online writing group (OWG), which serves as a means of liberation from structural, colonial, and patriarchal oppression. Built upon autoethnographic vignettes, this paper reveals fragile narratives to capture subjective experiences of neglect through the lens of intersectionality and Goffmanian "passing" and "revealing". Motivated to explore the coping mechanisms of marginalized ECRs, this paper's co-constructed data collection and co-generative analysis unpack how a meso-organization (here, the OWG) allows foreign identities to transcend the constraints of the expected academic professional identity; thus freeing authors from stigma. This paper calls for help and advocates for the urgency of support groups for ECRs as they face issues around finances, political conflicts, and family from pre- to post-COVID-19 pandemic. Additionally, the research challenges internalized norms of academic productivity and responsibilization and calls for a re-examination of systemic inequalities. By advocating for collaborative autoethnography and embodied personal storytelling, this study contributes to a richer, more inclusive exploration of intersectionality in academia and emphasizes the need for structural reforms to create more equitable academic environments." The study refers to the period 2020-2020 (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender, work & organization" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: