Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarkved, Frode
TitelIn the Shadow of Corona Conspiracies- Investigating Polarization and Differences of Opinion in Norway's Anthroposophical Movement.
QuelleIn: Research on Steiner Education, 15 (2024) 1, S. 45-59
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1891-6511
SchlagwörterSubkultur; Konflikt; COVID-19; Anthroposophie; Verschwörungstheorie
AbstractThis article examines the conspiracy narratives based in anthroposophy that emerged during the coronavirus pandemic. These are viewed against the background of the general coronavirus conspiracies that were generated during the crisis and circulated globally, including in Norway. The article discusses the concept of conspiracy theories and references recent research in the field, particularly conspiracy thinking related to the coronavirus pandemic. It also provides examples of corona conspiracies that were disseminated by individuals associated with the anthroposophical movement. The article then considers the recent division and polarization in the anthroposophical movement, as well as the friction between anthroposophy and Waldorf pedagogy. It concludes with a reflection on the findings and the question of anthroposophy as a subculture versus counterculture.
Erfasst vonAlanus Hochschule
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research on Steiner Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: