Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKunter, M.; Kunina-Habenicht, O.; Holzberger, D.; Leutner, D.; Maurer, C.; Seidel, T.; Wolf, K.
TitelPutting educational knowledge of prospective teachers to the test. Further development and validation of the BilWiss Test.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungswissen von angehenden Lehrkräften auf den Prüfstand stellen. Weiterentwicklung und Validierung des BilWiss-Tests.
QuelleAus: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Pant, Hans Anand (Hrsg.); Toepper, Miriam (Hrsg.); Lautenbach, Corinna (Hrsg.): Student learning in German higher education. Innovative measurement approaches and research results. Wiesbaden: Springer Fachmedien (2020) S. 9-28
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-27885-4; 978-3-658-27886-1
DOI10.1007/978-3-658-27886-1_2
SchlagwörterPädagogik; Wissen; Testkonstruktion; Testreliabilität; Testvalidität; Pädagogische Diagnostik; Test; Fachwissen; Beruf; Student
AbstractTeachers' generic educational knowledge theoretically constitutes an aspect of their professional competence. However, empirical evidence for its importance for teachers' daily practice is scarce. In this chapter, we describe findings from the BilWiss research program, which aimed to investigate the development and relevance of the type of generic educational knowledge typically addressed in university teacher education. We developed a standardized test that assesses generic knowledge in the following six domains: learning and development, instruction, assessment, educational theory (and history), school system and educational policy, and the teaching profession. We present findings from a series of studies that (a) provide evidence for the validity of the test score interpretations and (b) prove the predictive value of this test for diverse professional activities. These results are discussed regarding their theoretical and practical implications for teacher education. (c) Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: