Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeifried, Eva; Lenhard, Wolfgang; Spinath, Birgit
TitelAutomatic essay assessment: effects on students' acceptance and on learning-related characteristics.
QuelleIn: Psihologija, 49 (2016) 4, S. 469-482
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0048-5705; 0048-5805; 1451-9283
DOI10.2298/PSI1604469S
SchlagwörterAkzeptanz; Ehrgeiz; Feedback; Lernen; Motivation; Aufsatz; Computerunterstütztes Verfahren; Hochschullehrer; Studienleistung; Hochschule; Bewertung; Student; Deutschland
AbstractWhen capacity constraints hinder university instructors' ability to give feedback, software tools might provide a remedy. We analyzed students' acceptance of automatic assessments and the development of learning-related characteristics such as motivation, achievement aspirations, and subjective learning. We randomly assigned university students to four groups that differed with regard to the real and assumed source of assessment of students' texts (i.e., teaching assistant or software tool). Data from N = 300 students were analyzed. Assessments were less accepted when presumably coming from the software tool. Students mostly preferred human graders over computers in teaching in general, but this preference was weakened for some situations when students assumed they were being assessed by the software tool. Nevertheless, students saw some general merits to assessment by computers, and the development of learning-related characteristics was not affected by the real or assumed source of assessment. Thus, combining feedback from software tools and human graders seems to be a feasible way to expand feedback capacities in higher education. (übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psihologija" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: