Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRawson, Martyn
TitelA complementary theory of learning in Waldorf pedagogical practice.
QuelleIn: Research on Steiner Education, 9 (2018) 2, S. 1-23
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1891-6511
SchlagwörterAktionsforschung; Empirische Forschung; Lebensprozess; Lerntheorie
AbstractWaldorf pedagogy requires teachers to observe and understand learning processes among their students. To do this they need a learning theory that can be used for reflection and practitioner research. The paper builds on existing theories of learning within the Waldorf discourse and outlines a complementary theory of learning formulated in a series of propositions that can be used as heuristic concepts to investigate practice. This learning theory includes Steiner's notion of a correspondence between the bodily life processes and learning processes and takes account of current phenomenological, pragmatic and social practice perspectives on learning. It is a companion paper to two previous papers on practitioner research in Waldorf pedagogy. (Author).
Erfasst vonAlanus Hochschule
Update2025/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research on Steiner Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: