Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNigg, Claudio Renato; Fleary, Sasha A.; Eklund, Kurt; Quitugua, Jackie
TitelIncreasing active physical education in the Commonwealth of the Northern Mariana Islands.
Sports, play, and active recreation for kids.
Gefälligkeitsübersetzung: Erhöhung von aktivem Sportunterricht im Commonwealth der Nördlichen Marianen.Sport, Spiel und aktive Erholung für Kinder.
QuelleIn: International journal of health promotion and education, 55 (2017) 1, S. 3-17
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1463-5240; 2164-9545
DOI10.1080/14635240.2016.1193762
SchlagwörterQuantitative Analyse; Bildungssystem; Kind; Spiel; Lehrer; Schulkind; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Schulsport; Sportförderung; Sportunterricht; Freizeit; Prävention; Commonwealth; Pazifikstaaten
AbstractObjectives: Pacific Islander children's obesity-risk demands attention, particularly via physical activity (PA). SPARK (Sports, Play, and Active Recreation for Kids) is proven to increase students' PA, but has limited application with Pacific Islanders. We evaluated the SPARK program implementation in the Commonwealth of the Northern Mariana Islands Public School System (CNMI-PSS). Methods: Fourteen elementary, four junior high, and five senior high schools from CNMI-PSS were invited with 2-5 representatives to SPARK trainings. The System for Observing Fitness Instruction Time was utilized to observe a random sample of classes within a random sample of schools representing each level and was validated with pedometers. Results: Students increased their walking and vigorous activity during PE classes by 10% over the school year. Increases were found for lesson contexts of fitness activities and game play; and teacher interactions of promoting fitness, and managing. Teacher interactions in demonstrating fitness, instructing, and observing decreased. Conclusions: SPARK's success in changing PE instruction and increasing PA time of CNMI students during the PE highlight suggests SPARK programs should be disseminated to other Pacific Islands and potentially beyond. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2025/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of health promotion and education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: