Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPötzsch, Tobias; Saksela-Bergholm, Sanna
TitelCritical Social Inclusion of Adult Migrant Language Learners in Working Life: Experiences From SFI and LINC Programs.
Gefälligkeitsübersetzung: Kritische soziale Eingliederung erwachsener Sprachlerner mit Migrationshintergrund in das Arbeitsleben: Erfahrungen aus SFI- und LINC-Programmen.
QuelleIn: Social Inclusion, 11 (2023) 4, S. 47-57
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2183-2803
DOI10.17645/si.v11i4.7154
SchlagwörterSoziale Integration; Sprachförderung; Sprachunterricht; Arbeitsmarktpolitik; Berufliche Integration; Erwachsenenbildung; Auswirkung; Kritik; Maßnahme; Trainingsmaßnahme; Finnland; Kanada
Abstract"How can integration education programs facilitate the more seamless inclusion of migrant newcomers into working life and civil society? Traditionally, integration policy and practice have been framed within a nation-state discourse in which views of migrant incorporation are grounded within a bordered nationalism embodying a native-migrant dichotomy that reifies the view of the "migrant other" as a subject defined by its "lack" in competence and agency. In our qualitative multiple case study, we explored the bridging potential of integration programs in facilitating the inclusion of migrant students within working life in Helsinki and Edmonton. We examined the "inclusectionalities," referring to the intersections of inclusion and exclusion that position adults enrolled in SFI (Swedish for Immigrants) and LINC (Language Instruction for Newcomers to Canada) language integration programs in the liminal spaces between belonging and othering. Guided by an understanding of critical social inclusion where migrants set the boundaries for interactions with authorities based upon their own needs and interests, we propose a transformational approach. Here migrant learners participate in a structural process where the fluid nature of social, political, and economic arrangements is consistently renegotiated on principles of egalitarianism and the full exercise of critical agency, herein envisioned as deliberate action resisting the social domination of racialized minorities by challenging and redefining institutional structures." The study refers to the period 2018-2019 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Inclusion" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: