Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSiller, Hans-Stefan (Hrsg.); Geiger, Vince (Hrsg.); Kaiser, Gabriele (Hrsg.)
TitelResearching Mathematical Modelling Education in Disruptive Times.
1st ed. 2024.
QuelleCham: Springer Nature Switzerland (2024), XII, 675 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling
BeigabenIllustrationen 196
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monografie
ISBN978-3-031-53322-8; 9783031533211; 9783031533235; 9783031533242
DOI10.1007/978-3-031-53322-8
SchlagwörterLehrer; Lehrerin; Lehrerausbildung; Unterrichtsmedien; Unterrichtstechnologie; Mathematik; Mathematikunterricht; Mathematisches Modell
AbstractThis edited volume documents research on mathematical modelling education, before, during, and after the Covid 19 pandemic. Mathematical modelling is essential for understanding natural and human generated phenomena, and informs decision-making about events such as the pandemic, climate change, and other disruptive events. Communication to the public, often by the media, makes use of mathematical modelling to justify changes to public policy, as seen during the COVID-19 crisis. Consequently, mathematical modelling has assumed an increasingly prominent role in curricula internationally, providing opportunities to understand how it is used in current circumstances and to plan for the needs of future societies. This book focuses on research on mathematical modelling education and its implementation at school and tertiary level. Contributions to the book and point to directions for further innovation in mathematical modelling education. Authors of this volume are members of the International Community of Teachers of Mathematical Modelling, the peak research body for the teaching and learning of mathematical modelling. Inhalt: 1. Introduction -- 2. Keynotes -- 3. Theoretical approaches to mathematical modelling -- 4. Teaching mathematical modelling -- 5. Learning mathematical modelling -- 6. Interdisciplinary approaches to mathematical modelling.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2025/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: