Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kergel, David; Heidkamp-Kergel, Birte |
---|---|
Titel | Digitial technology and education. |
Quelle | Aus: Trifonas, Peter Pericles (Hrsg.); Jagger, Susan (Hrsg.): Handbook of Curriculum Theory, Research, and Practice. Cham: Springer (2024) S. 817-831
PDF als Volltext |
Reihe | Springer International Handbooks of Education; Springer nature reference |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-031-21154-6; 978-3-031-21155-3 |
DOI | 10.1007/978-3-031-21155-3_8 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Lernen; Curriculum; Curriculumentwicklung; Computerunterstützter Unterricht; Digitalisierung |
Abstract | The article provides an examination of digital technology and education. The presentation focuses on the analysis of the communication possibilities of digital technology. A synoptic overview presents how digital forms of teaching/learning have developed over the last twenty years. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2025/1 |