Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThapa, Amrit; u.a.
TitelMarketization of higher education in Peru.
Who attends private institutions and what are the perceived advantages (disadvantages)?
QuelleIn: Higher education quarterly, 77 (2023) 3, S. 465-485Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Privathochschule; Student; Ausland; Peru
AbstractDebate continues on the effects of the global proliferation of private higher-educational institutions, especially for-profit institutions. We examine two related questions for Peru using mixed methods: Who attends private institutions and what are their perceived advantages/disadvantages? Longitudinal quantitative data suggest higher-educational segmentation starting early in life, whereby young people from wealthier households attended private institutions and those from poorer households attended public ones. Interviews with teachers, students, and staff provide insights on perceived strengths and drawbacks of higher-educational marketization and highlight the importance of family background in higher-educational choices, governmental regulation, and close monitoring of higher-educational quality. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2024/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: