Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoltwisch, Christoph
TitelVoraussetzungen der Postulationsfähigkeit von juristischen Hochschullehrern.
QuelleIn: Wissenschaftsrecht, 55 (2021) 3/4, S. 368-389Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0948-0218
SchlagwörterPolitik; Wissenschaft; Hochschullehrer; Rechtswissenschaft
AbstractThis article deals with the ability of law professors to postulate, who are referred to as law teachers by the procedural codes and are treated in the same way as lawyers with regard to representation in court. The aim of this article is to answer the question of which specific requirements the procedural codes impose on teachers of law in order for them to be eligible for postulation. This is not only a question of law teachers and their position in relation to lawyers, but also of the significant relationship between legal science and legal practice as a whole, because the postulation capability of university teachers is decisively justified by the fact that a strong interaction between legal science research and teaching on the one hand and legal practice on the other is extremely beneficial to both sides. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2024/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Wissenschaftsrecht" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: