Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeppt, Birgit; Henschel, Sofie; Haag, Nicole
TitelEveryday and academic language comprehension.
Investigating their relationships with school success and challenges for language minority learners.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2016) 47, S. 244-251Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2016.01.004
SchlagwörterBildungssprache; Kompetenz; Schuljahr 04; Grundschule; Schülerleistung; Alltagssprache; Sprachverständnis; Türkisch; Leseverstehen; Mathematik; Mathematische Kompetenz; Muttersprache; Grundschulalter; Deutschland
AbstractThe present study addresses two core assumptions on the concept of academic language. We investigated first, whether academic language comprehension is more closely related to academic achievement than everyday language comprehension and second, whether language minority learners are particularly disadvantaged in the comprehension of academic language. Based on data from a nation-wide reading comprehension assessment conducted in German elementary schools in grade 4 (N = 22,015), we found that comprehending academic language was more highly correlated with mathematical achievement than comprehending everyday language. While students with a Turkish language background were disadvantaged in their comprehension of both everyday and academic language, students with other home languages only lagged behind their monolingual German peers in their academic language comprehension. After controlling for sociocultural resources, group-specific performance differences in comprehending both everyday and academic language disappeared. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: