Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrabowski, Joachim; Mathiebe, Moti; Hachmeister, Sabine; Becker-Mrotzek, Michael
TitelTeaching perspective taking and coherence generation to improve cross-genre writing skills in secondary grades.
A detailed explanation of an intervention.
QuelleIn: Journal of Writing Research, 10 (2018) 2, S. 331-356
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (3)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2030-1006; 2294-3307
DOI10.17239/jowr-2018.10.02.06
SchlagwörterSchuljahr 05; Schuljahr 09; Schüler; Selbstständiges Lernen; Multiperspektivität; Schreibkompetenz; Kohärenz; Intervention; Deutschland
AbstractThis paper gives an analytic description of why and how an instructional writing program on the improvement of cross-genre writing skills in German secondary grade level has been designed and implemented. From a diagnostic research phase, and according to theoretical expectations, coherence management and perspective taking proved to be ability components that substantially contribute to text quality across different genres. To train these two abilities in a didactical setting, two 11-unit writing courses were analogously constructed and administered in 5th and 9th grades. There were 12 intervention classes and 12 control classes in each grade, forming 48 classes with 1.145 participants. The decisions that lead to the design of the intervention study and the corresponding didactical settings are explained and justified in detail, and the developed self-learning materials are described in terms of their assumed learning potentials and the underlying didactical principles. Based on the obtained empirical experiences, the intervention is critically evaluated with respect to good intervention research and its proper description. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Writing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: