Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Susanne; Draxler, Clemens; Achtenhagen, Frank; Bley, Sandra; Wiethe-Körprich, Michaela; Kreuzer, Christine; Gürer, Can
TitelMeasuring apprentices' intrapreneurship competence in vocational education and training (VET).
An interdisciplinary model-based assessment.
QuelleAus: Kuusisto, Elina (Hrsg.); Ubani, Martin (Hrsg.); Nokelainen, Petri (Hrsg.); Toom, Auli (Hrsg.): Good teachers for tomorrow's schools. Purpose, values, and talents in education. Leiden: Brill (2021) S. 257-279
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMoral development and citizenship education. 16
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (3)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-90-04-46498-8; 978-90-04-46499-5; 978-90-04-46500-8
DOI10.1163/9789004465008_014
SchlagwörterKompetenz; Beobachtung; Erhebungsinstrument; Kognition; Kompetenzmessung; Lehrer; Technologiebasiertes Testen; Interpretation; Auszubildender
AbstractTeachers should be able to balance content knowledge, pedagogical knowledge and technological knowledge (TPACK) in their various activities on curriculum, instruction, and assessment. Our Germany-wide study focused on measuring intrapreneurship competence. To ensure a valid and reliable assessment, we followed the three-step assessment triangle: cognition, observation and interpretation. We modeled the intended IP competence as an interdisciplinary and interprofessional team, designed a technology-based performance assessment tool that uses authentic work tasks, and analyzed apprentices' behavior via a model-based IRT (Rasch model) approach. Our results identify the distribution of the IP competence of apprentices on four proficiency levels. Since these results are generalizable, single IP tasks can be used by teachers to support and guide apprentices individually with regard to these proficiency levels. Our approach is a blueprint for evidence-based teaching that tackles all areas of TPACK. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: