Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLorenz, Christian; Schmitt, Monja; Lehrl, Simone; Mudiappa, Michael; Rossbach, Hans-Guenther
TitelThe Bamberg BiKS research group.
QuelleAus: Pfost, Maximilian (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Weinert, Sabine (Hrsg.): The development of reading literacy from early childhood to adolescence. Empirical findings from the Bamberg BiKS longitudinal studies. Bamberg: University of Bamberg Press (2013) S. 15-33
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSchriften aus der Fakultät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg. 14
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-86309-164-4; 978-3-86309-165-1
URNurn:nbn:de:bvb:473-opus4-37708
SchlagwörterErhebungsmethode; Stichprobe; Familie; Eltern; Kind; Vorschulalter; Übergang Vorschulstufe - Primarstufe; Schullaufbahn; Übergang Primarstufe - Sekundarstufe I; Lehrer; Schulalter; Schüler; Kompetenzentwicklung; Forschungsgruppe; Erzieher; Bayern; Deutschland; Hessen
AbstractBiKS, the German acronym for the current study, stands for "educational processes, competence development, and selection decisions in preschool and school-age children." The present chapter provides an overview of the research conducted within in the research group, the study's design, its samples, participants, and assessments. The interdisciplinary research group was supported by the German Research Foundation (DFG) and conducted by several researchers from psychology, education, and sociology. Across a period of more than 7 years, the study followed more than 4,000 Bavarian and Hessian children in two cohorts across very decisive phases of their academic careers. The first cohort, called BiKS-3-10, focused on 547 children from the age of 3 when they had just entered preschool until the end of primary school in Grade 4 and followed an additional 443 children attending the same classes across primary school. In the second sample, BiKS-8-14, a total of 2,395 students were assessed during the same time period from Grade 3 across the transition to secondary school until the end of secondary school in Grade 9. After the transition into secondary school, the sample was augmented by an additional 879 secondary school students. Not only the children, but their families, their preschool teachers, and their teachers were involved in the study as well. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: