Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKunter, Mareike; Leutner, Detlev; Seidel, Tina; Kunina-Habenicht, Olga; Dicke, Theresa; Linninger, Christina
TitelBilWiss-UV. Returns and development of educational knowledge.
Validation of a competence test for teacher students.
QuelleAus: Pant, Hans Anand (Hrsg.); Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Lautenbach, Corinna (Hrsg.); Toepper, Miriam (Hrsg.); Molerov, Dimitar (Hrsg.): Modeling and measuring competencies in higher education. Validation and methodological innovations (KoKoHs). Overview of the Research Projects. Berlin: Humboldt University (2016) S. 24-30
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheKoKoHs Working Papers. 11
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildung; Wissen; Validität; Kompetenzmessung; Test; Testergebnis; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung
AbstractThe joint project of the Goethe University Frankfurt, the University of Duisburg-Essen and the Technische Universität München aims to optimize and validate a test that has been developed during the previous research projects "BilWiss" and "Bilwiss-Beruf" for the assessment of teacher students' educational knowledge. The optimized and validated instrument should allow for a formative assessment during university studies on the one hand, and for the investigation of the impact of educational knowledge on teachers' professional practices on the other hand. We plan to investigate several strands of validity evidence. First, we investigate how the test content matches the curricula of courses on educational foundations at university. Second, we analyze response processes of testees while working on the test. Third, we analyze the internal structure of the test and the relationship between test scores and other variables, such as the reflection on experiences at school and professional behavior. Forth, we investigate how learning opportunities at university can contribute to the development of educational knowledge. Therefore, we plan to conduct a multi-cohort longitudinal study with teacher students to assess changes in educational knowledge throughout university studies. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: