Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYang, Shanshan
TitelLanguage Teacher Emotion, Identity Learning and Curriculum Reform.
1st ed. 2024.
QuelleSingapore: Springer Nature Singapore (2024), IX, 146 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 22; farbige Illustrationen 21; Literaturangaben S. 135-146
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monografie
ISBN978-981-99-9742-8; 9789819997411; 9789819997435; 9789819997442
DOI10.1007/978-981-99-9742-8
SchlagwörterErziehung; Forschung; Emotion; Identität; Lehrer; Lehrerin; Lehrerausbildung; Lernen; Curriculum; Curriculumreform; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractThis book explores language teachers' identity learning through the lens of teacher emotions. This qualitative study, utilizing a longitudinal case study design, sets out to trace how four college English teachers at the case study university in East China respond emotionally towards the curriculum reform, how teacher identity learning takes place, and how emotions interact with the identity learning processes. Guided by the theoretical framework, this book adopts diversified methods to collect data across one academic year of curriculum implementation. It also discusses the findings which reveal that curriculum reform poses great emotional challenges for English as a Foreign Language (EFL) teachers, teachers who traverse across emotional geographies, orient to feeling rules, and perhaps translate emotion work into emotional capital. This book explores language teachers' identity learning. This book helps the researchers, policymakers, and other stakeholders involved in higher education policymaking to understand how EFL teacher emotions can be utilized to support EFL teachers' identity learning and thus sustain curriculum reform efforts. Contents: Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Literature Review -- Chapter 3. Research Design -- Chapter 4. Language teachers' emotional landscape -- Chapter 5. Identity learning in the reform -- Chapter 6. Discussion -- Chapter 7. Conclusion.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: