Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyes, Germán
InstitutionRheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn; Universität Mannheim
TitelCognitive Endurance, Talent Selection, and the Labor Market Returns to Human Capital.
Gefälligkeitsübersetzung: Kognitive Ausdauer, Talentauswahl und die Arbeitsmarktrenditen für Humankapital.
QuelleBonn (2023), 100 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCRC TR 224 discussion paper series. 490
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Bildungsertrag; Gymnasium; Schüler; Abschlussprüfung; Schulleistung; Ermüdung; Einkommen; Erwerbstätigkeit; Berufserfolg; Studium; Studienerfolg; Arbeitspapier; Auswirkung; Belastbarkeit; Brasilien
Abstract"Cognitive endurance-the capacity to sustain performance on a cognitively-demanding task over time-is thought to be a crucial productivity determinant. However, a lack of data on this variable has limited researchers' ability to understand its role for success in college and the labor market. This paper uses college-admission-exam records from 15 million Brazilian high-school students to measure cognitive endurance based on changes in performance during the exam. By exploiting exogenous variation in the order of exam questions, I first show that students are significantly more likely to correctly answer a given question when it appears at the beginning of the test versus the end. Motivated by this fact, I develop a method to decompose test scores into fatigue-adjusted ability and cognitive endurance. I then link these measures to college and employment records to quantify the association between endurance and long-run outcomes. I find that cognitive endurance has a significant wage return. Controlling for fatigue-adjusted ability and other student characteristics, an increase of one standard deviation in endurance predicts a 5.4% wage increase. This wage return is equivalent to a third of the wage return to fatigue-adjusted ability. I also document positive associations between endurance and college attendance, college graduation, firm quality, and other outcomes. Finally, I show that, due to systematic differences in endurance among students, the exam design can impact income-based test-score gaps and the informational content of the exam. I discuss the implications of these findings for designing more informative cognitive assessments to select talent and more effective interventions to build human capital." The study refers to the period 2010-2019 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: