Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmidt-Lauff, Sabine
TitelLearning towards the future - rethinking temporal contingencies.
QuelleIn: Indian journal of adult education, 80 (2019) 3-4, S. 5-15
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-5006
SchlagwörterBildung; Lernen; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Zeit; Zukunft
AbstractPerspectives on temporality in education usually rely on a taken-for-granted view - learning and education are often seen as temporal phenomena and 'objective fact' but without much attention paid to time itself. Mostly, time is used implicitly but imbedded in pedagogical contexts. According to this argument, a distinguished conceptualisation of time beyond chronological or chronometrical perspectives is still missing in the study of education. A theory of temporalization and temporalism in (adult) education and lifelong learning does not exist. The idea of this paper is to identify and clarify temporal phenomena in adult learning and education. It explores and illustrates different temporal theorems such as collective, political, social and individual habituations of time, and concludes with a vision of learning as a temporal oasis against the acceleration and dynamic of change. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Indian journal of adult education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: