Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | International Association for the Evaluation of Educational Achievement; IEA International Research Conference (Washington DC) |
---|---|
Titel | The second IEA International Research Conference: proceedings of the IRC-2006. Volume 1. Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). |
Quelle | Amsterdam: The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (2017), 281 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monografie |
Schlagwörter | TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Einstellung (Psy); Wahrnehmung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsreform; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Sekundarbereich; Schüler; Schülerleistung; Lernumgebung; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationaler Vergleich; Effektivität; Konferenzschrift; Leistungsmessung; Wirkung; Ethnische Minderheit; Australien; Flandern; Iran; Israel; Japan; Korea, Republik; Litauen; Malaysia; Norwegen; Schweden; Südafrika; USA |
Abstract | The papers in volume 1 of the proceedings have as their central focus the Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |