Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLessing, A.C.; Odendaal, M.C.
TitelThe influence of paired reading on the relationship between the parent and the child with a reading disability.
QuelleIn: Journal for language teaching, 38 (2004) 2, S. 185-196Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Psychologie; Eltern; Kind; Interaktion; Lernschwäche; Methodik; Lesen
AbstractThe quality of parent-child relationships plays an essential role in the socio-emotional development of children. It often happens that problems, like reading disabilities, impede parent-child relationships. The article attends to the problems that may occur in these relationships. The interaction between parents and their children is investigated within the context of paired reading, to ascertain whether paired reading influences these relationships. The conclusion is that parents perform a key role in the application of paired reading: If parents adhere closely to the guidelines of the technique, the relationship between the parents and the child with a reading disability will improve. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: