Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCohen, Andrew D.
TitelThe learner's side of foreign language learning: Where do styles, strategies, and tasks meet?
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 41 (2003) 4, S. 279-291Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterSprachlehrforschung; Lernstil; Lernmethode; Spracherwerb; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Aufgabenstellung; Forschungsüberblick
AbstractThe article focuses on the links between general style preferences and specific strategy choices, and then relates these two variables to tasks, in the sense that different tasks may evoke the use of different strategies. The article starts by defining learning style preferences, language learning and use strategies, and language tasks. Then the intersection of styles, strategies, and tasks is considered from a theoretical perspective. After a brief review of research literature linking styles, strategies, and tasks, a series of four hypothetical task situations are described, suggesting ways that learners with different style and strategy preferences might respond. The purpose of the article is to suggest ways in which teachers can support learners in their efforts to be more effective at language learning and language use. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: