Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Marsden, William E. |
---|---|
Titel | The school textbook. Geography, history and social studies. |
Quelle | Hoboken: Taylor& Francis Group (2001), 305 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Woburn education series |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monografie |
ISBN | 0-7130-0221-2; 0-7130-4043-2; 978-0-7130-0221-8 |
DOI | 10.4324/9780203041284 |
Schlagwörter | Stereotyp; Vorurteil; Curriculum; Schulbuch; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Norm; Internationalismus; Nationalismus; Propaganda; Sozialkunde; Buchproduktion; Befangenheit; Großbritannien; USA |
Abstract | A study of the school textbook grounded in historical and comparative perspectives. The approach is broadly chronological, revealing changes in the theory and practice of textbook production and use. The book focuses largely on three associated subjects - geography, history and social studies. |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2023/1 |