Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Cornelissen, Thomas; Dustmann, Christian |
---|---|
Institution | Centre for Research and Analysis of Migration (London) |
Titel | Early school exposure, test scores, and noncognitive outcomes. Gefälligkeitsübersetzung: Frühe Schulbildung, Testwerte und nicht-kognitive Ergebnisse. |
Quelle | London (2019), 46 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CReAM discussion paper. 2019,03 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monografie |
Schlagwörter | Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Elementarbereich; Vorschule; Schulpflicht; Grundschule; Schüler; Schulleistung; Sozioökonomischer Faktor; Altersabhängigkeit; Auswirkung; Großbritannien |
Abstract | "We estimate the effects of receiving additional schooling before age 5 on cognitive and noncognitive outcomes, exploiting unique school entry rules in England that cause variation in the age at school entry and the effective length of the first school year, and combining survey data with administrative school records up to 6 years after exposure. We find significant effects on both cognitive and noncognitive outcomes at ages 5 and 7, particularly so for boys with a disadvantaged parental background. At age 11, effects on cognitive outcomes have disappeared, while there is still evidence for effects on noncognitive outcomes." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/3 |