Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVolodina, Anna; Weinert, Sabine
TitelComprehension of connectives.
Development across primary school age and influencing factors.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 11 (2020) Art. 814, S. 1-15
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2020.00814
SchlagwörterBildungssprache; Sozioökonomischer Status; Familiensituation; Grundschule; Sprachkompetenz; Konjunktion; Sprachentwicklung; Grundschule; Konjunktion; Sprachentwicklung; Sprachkompetenz; Sprachbildung; Sozioökonomischer Faktor; Grundschulalter; Fachbegriff
AbstractLanguage development is not completed when children enter primary school. As the comprehension of connectives (such as although, despite) is important for understanding and producing academic texts and, thus, relevant for school success, we investigated its development and influencing factors across primary school age on the basis of a newly developed and validated test instrument. Using a German sample of 627 students (n=361 language minority learners) in primary school, results of growth curve models showed students' initial level of the comprehension of connectives to be negatively related to its growth rate. Additional analyses revealed this association to be mainly due to parental socioeconomic status (SES) rather than students' language background. In particular, parental SES and students' receptive grammar impacted initial level as well as growth rate of connective comprehension. Our results point to the necessity of a continuous and early sensitization for the register of academic language especially in the group of students from a low socioeconomic background. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: