Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Jang Ho; Levine, Glenn S.
TitelThe effects of instructor language choice on second language vocabulary learning and listening comprehension.
QuelleIn: Language teaching research, 24 (2020) 2, S. 250-272Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 4; Anmerkungen 2; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
SchlagwörterEmpirische Forschung; Hörverstehen; Lehrersprache; Code Switching; Hörverstehen; Vokabellernen
AbstractThe present study examined the interaction effects between teachers' choice of language in lexical explanation and second language (L2) learners' proficiency level on the learning of phrasal verbs and listening comprehension in a meaning-focused listening activity. Undergraduate L2 learners with two different levels of proficiency (intermediate and advanced) were assigned to three different conditions. These conditions included (1) code-switching, in which teachers briefly switched to learners' first language for vocabulary teaching purposes, (2) L2-only, in which teachers maintained L2 for overall instruction and vocabulary teaching, and (3) control condition, in which learners were not given instruction about target vocabulary. The results revealed that teachers' instruction about target vocabulary brought about more gains in learning of phrasal verbs than lack thereof. In addition, teachers' use of code-switching benefited intermediate-level learners most, who were able to gain similar levels of vocabulary learning and listening comprehension to advanced learners. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: