Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavies, Ian; Evans, Mark; Fülöp, Márta; Kiwan, Dina; Peterson, Andrew; Sim, Jasmine
TitelYouth activism, engagement and the development of new civic learning spaces.
Issues about impact.
QuelleIn: Journal of social science education, 19 (2020) 2, S. 95-105Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-3440
SchlagwörterBürgerliche Erziehung; Forschung; Gesellschaft; Engagement; Universität; Aktivismus; Praxis; Wirkung; Wirkungsforschung; Großbritannien
AbstractWe develop a positive but critical appreciation of the nature and meaning of impact as current constituted as UK universities prepare for the government-led evaluation of research quality in REF2021. We describe and then discuss impact (generally, and then specifically in relation to one recently completed project). That project was funded by the Leverhulme Trust and titled Youth activism, engagement and the development of new civic learning spaces (see:https://www.york.ac.uk/education/research/cresj/researchthemes/citizenship-education/leverhulmeyouthactivism/). Currently, there is potential for corporate arguments about impact to have a negative effect on UK universities. It would be preferable to consider impact in relation to general arguments about strengthening societal culture by generating greater respect for knowledge and clarifying its relationship with society; and by knowledge based arguments in that a specific evaluation of impact would allow us to know more about the nature of the research-practice interface. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: