Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSambanis, Michaela
Titel"Embodied Learning" im Kontext von Aussprache - "State of the Art".
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 49 (2020) 2, S. 64-78Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 4; Literaturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterKognition; Förderungsmaßnahme; Didaktik; Neurowissenschaften
AbstractThe following article draws on findings from the field of Embodied Cognition and Embodied Learning, thus bringing together evidence from neuroscience and didactics. It outlines the interaction between body and mind in learning and describes relevant sensor and motor processes involved in listening and speaking (brain activation). The article raises the question if, based on the current body of knowledge in the afore-mentioned field of research, it is reasonable to assume that the integration of body-movements can support and enrich pronunciation practice in foreign language classrooms. By way of example, the text proposes movement-based pronunciation activities inspired by Performative Didactics in order to illustrate the concept of Embodied Pronunciation Practice. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: