Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaldeborg, Annica; Öhman, Marie
TitelIntergenerational touch in physical education in relation to heteronormativity.
Female students' perspectives.
Gefälligkeitsübersetzung: Generationsübergreifender Touch im Sportunterricht in Bezug auf Heteronormativität. Perspektiven von Studentinnen.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 2, S. 392-409Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19865556
SchlagwörterInterview; Frau; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsgestaltung; Bewegung (Motorische); Körperkontakt; Sportunterricht; Altersabhängigkeit; Altersgruppe
AbstractResearch within the field of intergenerational touch has shown that there is a tension between the need to use physical contact as an obvious pedagogical tool, and the no-touch discourse. Within this tension physical contact between physical education teachers and students has also been shown to be a gender/ed issue with heteronormative points of departure. The aim of this study is to investigate how young adult female students' talk about physical contact between teachers and students in physical education is related to heteronormativity. The study takes its starting point in Foucault's work on discourses and Butler's performative perspective. Thirteen female students in upper secondary school were interviewed in four focus groups using photo elicitation. In the findings, three performatives are identified that show how the students' talk about physical contact between teacher and student in physical education is related to heteronormativity. The three performatives are: (a) gendering with age; (b) being wary of men; and (c) feeling sympathy for men. The paper discusses the effects the heteronormative discourse has on young adult female students and male teachers in relation to physical contact in physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: