Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Grandrath, Rebecca; Bohrmann-Linde, Claudia |
---|---|
Titel | Teaching fuel cells in the chemistry classroom - A brief survey on the current situation in German schools. |
Quelle | In: Action research and innovation in science education, 3 (2020) 1, S. 13-16Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2626-9902 |
Schlagwörter | Schule; Chemieunterricht; Brennstoffzelle; Deutschland |
Abstract | A small questionnaire-based study was carried out in order to get an impression of the current placement of fuel cells in the chemistry classroom in Germany and to develop a research-based, practice-oriented didactical sequence for the teaching of fuel cells. Based on a participative action research-approach, chemistry teachers at schools with a focus on STEM answered a questionnaire. This article gives insight into our approach and results of this preliminary study. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2021/1 |