Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFryer, Luke K.
TitelGetting interested: Developing a sustainable source of motivation to learn a new language at school.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2019) 86, S. 1-9Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interesse; Lernprozess; Motivation; Übersicht
AbstractThis review positions current conceptions of interest and its development as a critical and (importantly) sustainable source of motivation for learning a new language across formal education. The authors begin with the gap in our understanding of motivation to learn a new language generated by the longstanding dominance of applied linguistics identity/socio-cultural theoretical frameworks in school learning environments. The Four-Phase Model (Hidi & Renninger, 2006), and an extension with specific relevance for the highly structured nature of formal education, is reviewed and implications for second and foreign language learning classrooms are drawn. This review concludes with future directions for interested language learning researchers and essential first steps for instructors seeking to support the initiation and continued development of students' interest in their language learning classrooms. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: