Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMehlmann, Nelli; Doff, Sabine
TitelDifferenzierung am Beispiel sprachlicher Heterogenität im Englischunterricht der Sekundarstufe I durch sprachenvernetzendes Lernen.
QuelleIn: Babylonia, (2019) 1, S. 24-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 7; Literaturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1420-0007
SchlagwörterSekundarstufe I; Methodik; Differenzierung; Sprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Heterogenität
AbstractIn order to support pupils' learning processes, foreign language teaching should offer a variety of learning arrangements which comply with their individual needs and address different dimensions of heterogeneity. This article focuses on linguistic heterogeneity and illustrates how learning can be individualised and differentiated using a variety of languages as a resource by means of sprachenvernetzendes Lernen. This didactic concept initiates learners to make use of linguistic synergies in order to foster the language learning process. In a first step it is shown how sprachenvernetzendes Lernen corresponds with basic principles of individualisation and differentiation, namely: the application of a variety of materials, methods and social classroom arrangements as well as a holistic approach to learning. This is illustrated by examples of cross-linguistic teaching materials for the EFL classroom. Secondly, this paper reports experience which could be gained by using these materials in teaching practice with regard to individualisation, differentiation and the integration of linguistic heterogeneity. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Babylonia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: