Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLarsen-Freeman, Diane
TitelOn Language Learner Agency: A Complex Dynamic Systems Theory Perspective.
QuelleIn: The modern language journal, 103 (2019) Supplement, S. 61-79Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 11; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterDidaktik; Methodik; Ethik; Interdisziplinarität
AbstractAgency has attracted considerable attention, especially of late. Nevertheless, perceptions of language learners as nonagentive persist. In this article the Douglas Fir Group's call for a transdisciplinary perspective is heeded in a Complex Dynamic Systems Theory's (CDST) conceptualization of agency. It is suggested that CDST maintains the structure-agency complementarity while bringing to the fore the relational and emergent nature of agency. Coordination dynamics is identified as a possible mechanism for the phylogenetic and ontogenetic emergence of agency. CDST further characterizes agency as spatially-temporally situated. It can be achieved and changed through iteration and co-adaptation. It is also multidimensional and heterarchical. In this era of posthumanism, an issue that is also taken up is whether it is only humans who have agency. The article then discusses educational practices that could support learner agency. Finally, the article closes with a discussion of agency and ethical action. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: