Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacgilchrist, Felicitas
TitelMateriality and mediality of textbooks.
QuelleAus: Fuchs, Eckhardt (Hrsg.); Bock, Annekatrin (Hrsg.): The Palgrave handbook of textbook studies. New York: Palgrave Macmillan (2018) S. 169-177
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 175-177
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-137-53141-4; 978-1-137-53142-1
DOI10.1057/978-1-137-53142-1
SchlagwörterWissensvermittlung; Schulbuch
AbstractWhat does it mean to consider the 'materiality' and 'mediality' of school textbooks? Textbooks and other educational media are generally thought to shape society through the content they provide for readers: the information, issues, topics, and assignments they contain. Textbooks' salience lies, however, not only in what they include but also in how they normalise ways of knowing, ways of being, and ways of understanding as common sense and/or as desirable. This chapter first sketches the concept of mediality and then describes three different methodological/theoretical approaches to exploring the mediality of the textbook. The approaches attend to the (1) linguistic, (2) multimodal, and (3) material dimensions of the medium. The chapter concludes by pointing to areas for further research, focusing on interdisciplinary dialogue, non- coherence, and digital (im)materiality.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: